Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας στα 90's


1991
Kevin Costner (Dances with Wolves)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο Martin Scorsese (Goodfellas) παραδίδει την πληρέστερα σκηνοθετημένη ταινία της δεκαετίας κι όχι μόνο. Η Ακαδημία αποφάσισε πως δεν ήταν ο καιρός του…
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Barbet Schroeder (Reversal of Fortune) έχει αξιοθαύμαστο έργο, θα μπορούσε να ήταν υποψήφιος για κάποια άλλη, καλύτερη ταινία.

1992
Jonathan Demme (The Silence of the Lambs)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Φοβερός και τρομερός ο Demme, δε χωράει κουβέντα για αυτό. Αλλά αν είναι να διαπράξουμε μία «ιεροσυλία», ας πούμε ότι ο Oliver Stone (JFK) έδωσε την καλύτερη σκηνοθεσία από τους πέντε. Και θα έχουμε και δίκιο ακόμα κι αν διαφωνούμε με την ουσία της ταινίας του.
Πώς βρέθηκες εδώ;
John Singleton (Boyz n the Hood) και Ridley Scott (Thelma & Louise) μπήκαν με μέσο στην πεντάδα.

1993
Clint Eastwood (Unforgiven)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Clint ήταν ο καλύτερος από μια καταπληκτική τετράδα (Ivory, Altman, Jordan).
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Martin Brest (Scent of a Woman) χάρη στον Pacino βρέθηκε εκεί και μάλλον το ξέρει.

1994
Steven Spielberg (Schindler’s List)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Πολύ καλοί και οι πέντε, άλλα ο
Robert Altman (Short Cuts) έπρεπε να το πάρει.
Πώς βρέθηκες εδώ; Όλοι με το σπαθί τους.

1995
Robert Zemeckis (Forrest Gump)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Quentin Tarantino (Pulp Fiction) φτιάχνει την πιο επιδραστική ταινία των 90’s και η Ακαδημία δεν πήρε χαμπάρι.
Πώς βρέθηκες εδώ; Πλάι στον
Quentin, τον Woody (Bullets over Broadway), τον Kieslowski (Trois Couleurs: Rouge) και τον Redford του Quiz Show, ε, ο Zemeckis περισσεύει.

1996
Mel Gibson (Braveheart
)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Mike Figgis (Leaving Las Vegas) στην πιο τέλεια ισορροπημένη στιγμή της καριέρας του.
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Chris Noonan (Babe) ακόμα δεν μπορεί να το πιστέψει ότι ήταν υποψήφιος. Ούτε κι εμείς.

1997
Anthony Minghella (The English Patient)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Minghella σε απόλυτη ισοπαλία με τον Mike Leigh (Secrets & Lies).
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Scott Hicks (Shine) έδωσε μια χαρά σκηνοθεσία, απλά είναι αρκετά πιο κάτω από τους άλλους τέσσερις.

1998
James Cameron (Titanic
)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Atom Egoyan με το ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ο The Sweet Hereafter.
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Gus Van Sant (Good Will Hunting) πριν τη δει τελείως Bela Tarr.

1999
Steven Spielberg (Saving Private Ryan
)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο
Terrence Malick (The Thin Red Line) ήταν μάλλον πολύ απαιτητικός για τα γούστα της ακαδημίας που θεώρησε ότι έπρεπε να τιμήσει (για δεύτερη φορά αυτή τη δεκαετία) τον κύριο Spielberg για μια σαφέστατα κατώτερη ταινία του ίδιου είδους.
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
John Madden (Shakespeare in Love). Παραλίγο να κερδίσει κιόλας, πάλι καλά που για πρώτη φορά στη δεκαετία χωρίστηκαν τα Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας…

2000
Sam Mendes (American Beauty)
Ποιος έπρεπε να κερδίσει: Ο Michael Mann (The Insider). Αν και τέτοιας σπουδαιότητας σκηνοθέτες είναι πέρα από βραβεία.
Πώς βρέθηκες εδώ; Ο
Lasse Hallstrom (The Cider House Rules) είναι η επιτομή της χρυσής μετριότητας, αν κι εδώ τιμήθηκε για υποψηφιότητα με μια από τις πιο συμπαθητικές ταινίες του.

Αχιλλέας Παπακωνσταντής

5 σχόλια:

tit sok είπε...

Περιττό να σου πω ότι η αγαπημένη μου κατηγορία είναι το πως βρέθηκες εδώ..κλαίω με babe

theachilles είπε...

Όλοι κλαίμε φίλε. The pig does his thing.

Υ.Γ. Thanks

moody είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
moody είπε...

Εμπάθεια με τη χοιρινή φυλή διακρίνω...

theachilles είπε...

Όχι, αρνούμαι να με κάνεις να νιώθω τύψεις κάθε φορά που θα τρώω πίτα γύρο. Αρνούμαι!!

Δημοσίευση σχολίου